Žene u medijima: Stalni pritisci i brojna odricanja

Žene koje rade u medijima, na bilo kojoj poziciji, izložene su brojnim pritiscima. Nažalost, čini mi se da te situacije više ni ne doživljavamo kao pritiske i napade, toliko smo se već navikle. To mora prestati i zato se o problemima žena u novinarskoj profesiji mora što češće i glasnije govoriti- kaže Andrijana Maksimović, direktorka nedeljnih novina braničevskog okruga “Reč naroda” i sajta “Portal Reč naroda”, sa sedištem u Požarevcu.

Nedavno održan plenum„Žene menadžerke u lokalnim medijima“, koji je okupio 15 menadžerki iz isto toliko lokalnih medija, u organizaciji Asocijacije nezavisnihlokalnih medija „Lokal pres“, bio je, mišljenja je Andrijana Maksimović,upečatlivo i preko potreno iskusutvo.

– Retki mogu razumeti kroz šta sve prolaze žene direktorke medija. Sve smo aktivne i u novinarskom i uredničkom poslu, pored direktorskog. Od nas se očekuje da sve ili bar skoro sve znamo, sve da postignemo, uvek dobro procenimo poslovne prilike, obezbedimo novac za plate.

Slična su očekivanja i u porodici koje je, ističe ova menadžerka, zbog prirode posla, stalno željna:

Ovo je posao bez radnog vremena, praznika…Koliko je to stresa, grča i odricanja, ne može da razume niko ko nije prošao isto. Zato je za mene ovaj plenum koji je za nas, žene menadžerke, nedavno organizovan, bio oslobađajući.

Plenum„Žene menadžerke u lokalnim medijima“

Na tom skupu, novinarke na rukovodećim pozicijama imale su prilike da razmene iskustava, kao i da saznaju šta je pokazalo istraživanje o tome na koje sve prepreke i probleme nailaze žene menadžerke u lokalnim medijima:

Znamo da nismo same, imamo jedna drugu. Podelile smo probleme, razmenile iskustva, moguća rešenja… Značajno je što imamo Asocijaciju “Lokal pres” koja je ponovo pokazala da razmišlja daleko šire od drugih. Istovremeno je to sjajan početak aktivnosti Kluba “Zorica Višnjić”, osnovanog pri “Lokal presu”. Zorica je bila veliki čovek i dama, neprikosnoveno profesionalna i nesebično je delila svoja iskustva i znanja.

Andrijana na terenu

Prema njenim rečima, žene koje rade u medijima, na bilo kojoj poziciji, generalno su izložene brojnim pritiscima:

Nažalost, čini mi se da te situacije više ni ne doživljavamo kao pritiske i napade, toliko smo se već navikle. Upravo to mora prestati. Zato se o problemima žena u novinarskoj profesiji mora što češće i glasnije govoriti- mišljenja je naša sagovornica.

Od pritisaka, najuočljiviji su politički, ekonomski, psihološki, onlajn napadi, fizičke pretnje, diskriminacija, seksizam:

– Vremenom, to vodi (auto)cenzuri, strahu, urušavanju samopouzdanja, profesionalnom sagorevanju, anksioznosti, stalnoj finansijskoj neizvesnosti… Reč je o ogromnom problemu, koji postaje još veći ako znamo da nema mehanizama da se tome stane na kraj.

Andrijana Maksimović smatra da novinarska profesija mora da ojača, povrati kredibilitet i izbori se za jasnu granicu između onoga što se mora i onoga što se nikako ne sme:

Bavimo se jako odgovornim i važnim poslom, pod stalnim pretnjama od raznih tužbi, poslujemo na potpuno neuređenom “medijskom tržištu”, bez objektivnih i adekvatnih kriterijuma. Uz to smo i mi fakultetski školovani, ali u odnosu na druge profesije najmanje plaćeni. Sve je teže, posebno ženama, tako da je neophodna dugoročna strategija za sistematskim promenama- zaključuje naša sagovornica.

Priprema novine za štampu

Inače, istraživanje koje je, kao deo projekta Mreže podrške – Plenum žena menadžera u lokalnim medijima“, sprovela Asocijacija nezavisnih lokalnih medija „Lokal pres“,pokazalo je, između ostalog, da se žene u medijima, posebno na rukovodećim pozicijama u lokalnim medijima, suočavaju  sa brojnim izazovima. Pretnje, prozivke i nedostatak podrške u profesionalnom okruženju, samo su neki od problema sa kojima se susreću u svakodnevnom radu.

Istraživanjem, koje je imalo za cilj osnaživanje žena menadžerki u lokalnim medijima, obuhvaćene su menadžerke u komercijalnim i medijima civilnog društva, a rezultati istraživanja predstavljeni su na dvodnevnom plenumu “Žene menadžerke u lokalnim medijima”, koji je okupio 15 menadžerki iz isto toliko lokalnih medija.

Detalje istraživanja možete pogledati OVDE.

D. P.

Ostavi komentar

Vaš email neće biti objavljen. Required fields are marked *