Profesori i đaci iz Kruševca “grade” evropske digitalne staze učenja!

Prva tehnička škola iz Kruševca saradnik je na projektu Erasmus + KA2 – Digital  Learning Paths (Digitalne staze učenja), koji podrazumeva kreiranje onlajn platforme Ariadna.education. Reč je o platformi na kojoj se postavlja materijal iz mašinstva, elektrotehnike i građevine, a namenjena je svima koji žele samostalno da uče, koji žele da usvoje ili prošire postojeća znanja. Tim povodom u Prvoj tehničkoj školi održan je multiplikatorski događaj (Multiplier Event).

Platforma je veoma laka za korišćenje, učenik može samostalno da uči, da proveri znanje, dok nastavnik može da koristi materijale i obogati svoju nastavu. Otvorena je za sve, kao gost može da joj pristupi svako.  Adminostrator platforme je profesor iz Bukurešta, IT stručnjak, a kod nas sadržaj ubacuju nastavnici mašinstva i elektrotehnike, Boban Ilić i Aleksandar Cvetković, koji su se odazvali na interni konkurs škole.

Ovo što smo da sada postavili je početak, želimo da vidimo kako funkcioniše, jer znamo da je njihova pažnja vrlo kratka tako da su lekcije prilagođene, vrlo su brze i sažete. Sadržaji su kratki, ima dosta videa  sličnih onima koji se mogu videte na tik-toku i ostalim mrežama. Svaka lekcija ima tri dela: motivaciju, informativni deo, gde usvajaju nove stvari i zaključak,  kao i deo gde rešavajući test pokazuju koliko su informacija usvojili – navela je Zorica Filiović, profesorka Prve tehničke škole, učesnica projekta.

Deca su već imala priliku da pogledaju platformu. Prošle godine četiri učenika i tri nastavnika boravili su u Šibeniku, gde su dali sugestije.

Bili su oduševljeni. Deca iz Španije gledala su naš materijal i obrnuto, utisci su fenomenalni, a paltforma je mnogo bolje izgledala nakon Šibenika. Pomogli su nam i u skaćenju rada na postavljanju materijala – dodala je ona.

Dina Andjelković, profesorka engleskog u Prvoj tehničkoj školi, takođe učestvuje u projektu:

Kada smo krenuli ovaj projekat bio je potreban nastavnik engleskog jezika, jer je sav material koji se trenutno postavlja na platformu na engleskom, to je možda problem na početku, ali će svako od nastavnika vremenom moći da prilgodi sadržaj, da bude na srpskom ili nekom drugom jeziku.

Kao veoma zanimljivo ona ističe to što su, radeći na projektu, mogli da vide kako funkcionišu druge škole, šta njihove đake privlači. Zaključili su da deca u Belgiji, Hrvatskoj i Srbiji veoma slična. Ideja projekta je, kako je dodala, baš prilagođena njima jer mogu puno iz toga da nauče.

Projekat je počeo u novembru 2021. godine i traje do maja 2024. godine. Prezentacija pre kraja projekta organizovana je kako bi se čule sugestije i otklonili nedostaci. Ove nedelje je platforma predstavljena “stej holderima”, odnosno zainteresovanim stranama, na multilikatorskom događaju (Multiplier Event).

Na početku projekta smo bili u obavezi da skupimo četrdeset ljudi iz različitih organizacija, iz privrede i iz struke, koji će pregledati platformu i dati svoje sugestije kako bismo imali vremena da te sugestije uvažimo i nedostatke otkolonimo – podsetila je profesorka Zorica Filipović.

Ideja za sajt je došla u vreme korone kada se počelo sa primenom onlajn nastave. Digital learning pets (Digitalne staze učenja) finasira Evropska unija –  Erasmus +, preko belgijske agencije, a Prva tehnička škola partner je projekta. Cilj platforme je da ona živi duži vremenski period.

Učesnici projketa kao veoma značajnim ističu multikulturnu razmenu prilikom međusobnih poseta učesnika projekta i prijateljstva koja su tom prilikom stekli.

M.M.D.

1 Comment

  1. Bravo kolege. Samo nared.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *