Završetak radova na izgradnji prve pasarele u gradu (kod glavne autobuske stanice) prvobitno planiran za 28. jun, pomeren je za 14. oktobar. Kako pasarela ni do tada nije završena, pitali smo nadležne gde je zapelo i kada će ovaj pešački most konačno biti u funkciji.
Sa pripremnim radovima na izgradnji pešačkog mosta koji će povezivati Brijanovu ulicu sa glavnom autobuskom stanicom otpočelo se u maju ove godine i plan je bio da most bude završen do Vidovdana.
![pasarela, odjek.rs](https://www.odjek.rs/wp-content/uploads/2023/10/sajt-pasarela-gradiliste.jpg)
Nadležni kažu da je prvi rok probijen zbog poplava koje su zadesile naš kraj u tom periodu.
– Iako su radovi tekli planiranom dinamikom u maju i junu ove godine zadesile su nas velike poplave pa smo 16. juna proglasili vandrednu situaciju. Naša javna preduzeća koja su izvodila radove u pojasu pasarele, zbog poplava i mnogo poplavljenih domaćinstava, puteva, propusta, kanala, celokupnu mehanizaciju prebacila su na saniranje poplava. Zbog štete od poplava koja je bila ogromna, tada smo angažovali i druga građevinska preduzeća- navodi se u odgovorima Gradske uprave.
![pasarela, odjek.rs](https://www.odjek.rs/wp-content/uploads/2023/10/sajt-pasarela-rampa.jpg)
Drugi rok (14.oktobar), kako objašnjavaju, probijen je zbog „prevelike potrošnje novčanih sredstava za saniranje posledica od poplava“, te su rebalansom opredeljena sredstva za završne radove na izgradnji pasarela.
– Uzevši sve to u obzir, očekujemo da će pasarela biti u upotrebi do kraja godine – kažu u Gradskoj upravi.
Podsećaju i na to da je u delu gde se gradi pasarela urađena zaštita fekalnog kolektora fi 600 u dužini od 12 metara, da je izmenjena kompletna fekalna i atmosferska kanalizacija na padini ispod pasarele (preko puta autobuske stanice), kao i toplovodni priključci za stambene zgrade u neposrednoj blizini pasarele. Na zahtev građana iz pomenutih višeporodičnih objekata, prihvaćena je sugestija da se izrade dodatne stepenice sa te strane pasarele.
![pasarela, odjek.rs](https://www.odjek.rs/wp-content/uploads/2023/10/sajt-pasarela-sa-strane.jpg)
Inače, prva pasarela u Kruševcu, koja se gradi se zbog velike frekvencije pešačkog i kolskog saobraćaja u tom delu grada, biće duga 47 metara, sa prilaznom rampom dužine 18 metara, i četiri metra širine. U sklopu ovog pešačkog mosta planiran je i putnički lift namenjen starijim i licima sa invaliditetom, nosivosti 1.000 kilograma.
Novi pešački most biće natkriven, imaće i adekvatno osvetljenje, a noseći stubovi ovog objekta biće napravljeni od belovodskog peščara. U nivou saobraćajnice planirana je ograda, tako da pešaci više neće moći tu da prolaze.
Kako je ranije najavljeno, na padinama Brijanove, planiran je i mini park. Predviđene su izmene u saobraćaju, u delu podužnog parkiranja u zoni Brijanove i ulice Branimira Dronjka, čime će se dobiti prostor za još jednu kolovoznu traku, upravo u delu gde je zakrčenje saobraćaju inače veliko, tačnije kod skretanje ulevo iz pravca Stare čaršije ka autobuskoj stanici.
Vrednost ove investicije je oko 73 miliona dinara.
D.P.