Autobus Kolibri više neće voziti turiste, menja namenu?

– Ideja je da se mini električni autobusi, Kolibri, koji su tokom leta vozili turiste u razgledanje grada, iskoriste za druge namene. Ukoliko se bude napravio privremeni parking za vozila u blizini kružnog toka kod Mlina, Kolibri bi prevozio do grada i natrag one koji tu budu parkirali vozilo – kazao je gradonačelnik Ivan Manojlović.

Mini autobusi nazvani Kolibri, koje je ovdašnja Turistička organizacija dobila kroz donaciju i dala na raspolaganje „Jugoprevozu“, bili su prava atrakcija kada su se pre četiri godine pojavili na ulicama grada, kako za turiste tako za najmlađe sugrađane. Vožnja je bila besplatna, pa su pojedini sugrađani ovaj vid prevoza često koristili umesto standardnog gradskog prevoza.

U prve dve godine, tri autobusa saobraćala su po utvrđenom redu vožnje, u međuvremenu se jedan negde „izgubio“, da bi prošle godine povremeno, samo jedan bio u funkciji.

U „Jugoprevozu“ su tada portalu Odjek kazali da imaju problem sa manjkom vozača, ali da to nije bilo presudno što autobus ne saobraća. Naveli su da su leto obeležile česte oluje, te da nije bilo uslova za vožnju, ali istakli i da kompletno održavanje ovih autobusa, kao i usluge vožnje, idu na teret „Jugoprevoza“.

Četiri godine kasnije, Kolibri će verovatno ponovo biti u funkciji, ali sa novom namenom. Gradonačelnik Manojlović objasnio je da je to za sada samo ideja jer je prvi uslov da Železnica našem gradu ustupi na korišćenje deo prostora koji je u njihovom vlasništvu.

Mesto gde bi trebalo da bude polazna stanica Kolibrija

Kod kružnog toka kod Mlina, u pravcu Železniče ulice, sve do stovarišta Babiko, postoji široki pojas, gde bi mogli da napravimo privremeni parking.

Ukoliko bi grad dobio taj prostor na korišćenje, kako je naveo gradonačelnik, delom bi se rasteretio saobraćaj kroz centar grada.

– Umesto da vozilima idu kroz grad, građani bi mogli tu da ih parkiraju, a kako ne bi išli peške do grada, mada realno odatle do centra ima nekih 500, 600 metara, Kolibri bi građane odvozio do grada i vraćao ih na mesto gde su parkirali svoja vozila. On bi išao do Spomenika, moguće i do Fontane. Možda bi se za te namene dokupio još jedan mini električni autobus.   

O tome ko će finansirati održavanje tih autobusa i troškove prevoza, da li će to i dalje činiti „Jugoprevoz“, ili će grad preuzeti te troškove, nije bilo reči.

D.P.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *