Poslovanje u savremenom, digitalnom svetu znači da ako vas nema na različitim digitalnim platformama i društvenim mrežema vaši proizvodi i firma jednostavno rečeno – ne postoje. Vidljivima vas čine oni koji se bave savremenim tehnologijama, aplikacijama, odnosno svime što je povezano sa informacionim tehnologijama (IT).
Jedan od ovih „savremenih čarobnjaka“, za portal Odjek objašnjava kako se opredelio za ovo zanimanje, zbog čega je važno da vaš biznis bude vidljiv onlajn, ali nam otkriva i kako je dobio neobičan nadimak, po kome ga svi u Kruševcu i okruženju poznaju.
Naime, Miloš Mijajlović, vam verovatno zvuči kao jedno od mnogih ovdašnjih imena, ali Čokoladni je nadimak koji teško zaboravljate. Upravo je po nadimku nazvao firmu „ Čokoladni Aj-Ti”, a objašnjava da je na taj način uspešno spojio svoju strast prema tehnologiji sa vizijom stvaranja digitalnih iskustava koja osvajaju srca korisnika.
Kaže da se, osim što ima fakultetsko obrazovanje u informatici te je trenutno na master studijama za digitalni marketing u Beogradu, trudi da na sve načine unapredi svoje znanje i veštine, uvodeći najnovije trendove i tehnologije u svoj rad.
– Trudim se da se nosim sa svim izazovima. Još uvek ni jednog klinjenta nisam odbio, uvek kažem da mogu, pa ako treba dodatno učim kako bi ispunio određene zahteve – kaže nam Miloš Mijajlović Čokoladni.
A zahtevi su različiti, od pomoći kod društvenih mreža, dizajna, izrade sajtova, aplikacija…
– U suštini, što se tiče digitalnog sveta, kada se počinje neki posao važno je da se definišu boje, fontovi, logo koji će firma koristiti, kako bi stvorila digitalni identitet i omogućila da ljudi znaju o čemu se radi čim to vide. Nakon toga slede mreže, sajt, flajeri, vizit kartice – objašnjava nam on.
Mnogi i dalje koriste i tradicionalan marketing, pa je važno da vizit kartice, flajeri, takođe budu kvalitetno urađeni.
Među klijentima „Čokoladni Aj-TI“ ima kafiće, ordinacije, zubare, bukvalno, kako dodaje, sve branše.
Izazov je što za svakoga od njih treba smisliti nešto novo, kreativno:
– Neku ideju mogu da iskoristim samo za, na primer, jedan lokal…To znači da moram da budem kreativan. Ideje crpim sa društvenih mreža, interneta, stalno istražujem, dorađujem, vidim nešto simpatično pa mi to da neku sličnu ideju, nešto što mogu da prilagodim za naše uslove…
Ovakvu predanost poslu objašnjava time što je oduvek želeo da u onome čime se bavi bude prvi.
– U današnje vreme mnogi ovaj posao rade usput, priučeno. Ima takođe i onih koji rade profesionalno i koje veoma cenim. U svemu tome je veoma važan i profesionalan odnos sa klijentima – dodaje on.
Na kraju, ali ne kao najmanje važno, kroz smeh nam otkriva odakle nadimak Čokoladni, koji ga je učinio jedinstvenim i prepoznatljivim:
– To je nadimak iz detinjstva, kada sam se umazao čokoladom, drugovi su komentarisali da sam sav čokoladni i tako je nadimak ostao do danas.
A danas poručuje da je njegova misija da menja način na koji brendovi komuniciraju sa svojom publikom putem digitalnih kanala.
– Verujemo da svaki brend ima priču koja zaslužuje da bude ispričana na najbolji mogući način, i mi smo tu da im pomognemo da tu priču pretvore u stvarnost – kaže Miloš Mijajlović, osnivač firme “Čokoladni Aj-Ti” (www.cokoladni.rs).
J. Božović
Foto: privatna arhiva