Novi konkurs za stipendije za Super devojčice u IKT-u

U susret Međunarodnom danu devojčica u informaciono-komunikacionim tehnologijama (IKT) Alternativni centar za devojke je pripremio nova iznenađenja za pet devojčica u vidu jednokratne stipendije u iznosu od po 25.000 dinara.

Ukoliko želiš da naučiš ili se već baviš programiranjem, robotikom, gejmingom, izradom web-sajtova, aplikacija, web ili grafičkim dizajnom i slično, a nisi u mogućnosti da platiš časove i kurseve programiranja, ili neki dodatni deo softvera ili kompjuterske opreme koja ti je preko potrebna za to, prijavi se – poručuje devojčicama Alternativni centar za devojke, u pozivu za učestvovanje na konkursu.

Za učešće na konkursu potrebno je da kandidatkinje imaju između 11 i 14 godina, žive na teritoriji Srbije, da su zainteresovane za bilo koju oblast iz Informaciono-komunikacionih tehnologija i/ili su već počele time da se bave te da prijavni formular popune uz pomoć roditelja/staratelja.

Rok za konkurisanje je ponedeljak, 15. aprila 2024. godine do ponoći, a prijave se vrše putem linka: https://forms.gle/5TTkbRnYfLRbvids5

O stipendijama će odlučivati komisija sastavljena od mladih naučnica, web dizajnerki, programerki i aktivistkinja. Kandidatkinje koje uđu u uži izbor biće pozvane na online intervju najkasnije do 22. aprila 2024.

Informacije o dobitnicama jednokratne stipendije ACZD će objaviti na društvenim mrežama na Međunarodni dan devojčica u IKT-u, 25. aprila 2024. godine, a pobednice konkursa i njihove roditelje obavestićemo emailom i/ili telefonom, nakon čega sledi potpisivanje ugovora o donaciji sa jednim od roditelja/staratelja, kao i uručivanje stipendije uplatom preko tekućeg računa.

Inače, Međunarodni dan devojčica u IKT je ustanovljen na nivou Ujedinjenih nacija i obeležava se svakog četvrtog četvrtka u aprilu. Prvi put je obeležen 2001. godine u Nemačkoj i od tada je u aktivnostima koje su posvećene ovom danu učestvovalo više miliona devojčica širom sveta. Obeležavanje Međunarodnog dana devojčica u IKT  trebalo bi da podstakne i ohrabri devojčice da prilikom odabira budućih profesija, ali i hobija ne podležu stereotipima i biraju zanimanja iz sektora informaciono komunikacionih tehnologija. Devojčice se osnažuju da se rukovode sopstvenim talentima i željama uprkos očekivanjima često nepodržavajuće i patrijahalne sredine.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *