Građani/ke pitaju: Čija je obaveza odzračivanje radijatora?

radijator, odjek.rs

Na početku svake grejne sezone mnogi korisnici imaju problem sa hladnim radijatorima, iako u sistemu ima tople vode. U većini slučajeva, rešenje je u odzračivanju (ispuštanju vazduha iz radijatora). Naše čitaoce je zanimalo čija je obaveza ovaj postupak.

Prema rečima Dušana Gvozdenovića, direktora kruševačke Toplane, unutrašnje toplotne instalacije su u nadležnosti stanara stambene zajednice i, kako kaže, oni su dužni da nakon napunjenog sistema odzrače svoje radijatore.

Odzračivanje se može obaviti za kratko vreme, a potrebni su samo ključ za odzračivanje, posuda i krpa.

Čim se sistem zgrade napuni, na ventilima radijatora ispušta se vazduh sve dok ne krene voda iz radijatora. Potrebno je da ispod ventila postavi neku posudu tokom odzračivanja, kako ne bi voda iz radijatora curila na parket. Postupak odzračivanja može ponavljati dva, tri  puta dnevno sve dok potpuno ne izbaci vazduh iz sistema. U slučaju da korisnici na svojim radijatorima nemaju ventil za odzračivanje, moguće je na svakom radijatoru ugraditi automatske odzračne ventile koji služe za samostalno izbacivanje vazduha iz sistema, s tim da se ugradnja takvih ventila preporučuje van grejne sezone– napominje Gvozdenović.

Iako postupak odzračivanja nije komplikovan, mnogi korisnici centralnog grejanja plaše se da neće obaviti dobro taj posao:

U slučaju da korisnici imaju tehničkih nemogućnosti ili smatraju da nisu dovoljno obučeni da sami ispuste vazduh iz instalacije, mogu da pozovu naše službe da izvrše odzračivanje radijatora ili bilo koje drugo fizičko lice koje je obučeno za taj posao koga korisnik može da angažuje. Svaki izlazak naših službi na teren za intervenciju na unutrašnjim instalacijama grejanja u zgradi se naplaćuje po pravilniku i to lično korisniku uz račun za grejanje ili se fakturiše stambenoj zajednici. Korisnici se za eventualnu pomoć mogu javiti našem Kol centru.

Prema njegovim rečima, poslediceneodzračavanja radijatora je lošiji kvalitet grejanja:

Radijatori su delimično topli a delimično hladni, protok vruće vode kroz radijator je otežan usled vazdušnih čepova koji se javljaju u cevima razmena toplote po prostoriji nije ravnomerna i ne može se postići željena temperatura u prostoriji.

Za pomoć oko odzračivanja radijatora korisnici mogu da se jave na   telefone 037/447-790, 037/447-791 ili na besplatan broj 0800/035-037, te da se obrate putem mejla jkpgtoplanaks@gmail.com.

D.P.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *