Anketa: Koliko ste zadovoljni zdravstvenim uslugama?

cekaonica, odjek.rs

Iskustva korisnika zdrastvenih usluga su različita. Dok jedni imaju reči hvale, drugi smatraju da je stanje u zdravstvu izuzetno loše. Oni koji su zadovoljni uglavnom navode ljubaznost medicinskog osoblja, a oni koji to nisu, problem većinom vide u nedostatku empatije kod zdravstvenih radnika, te u predugom čekanju na specijalističke preglede.

Milena S. ne ide često kod lekara, a ono malo iskustva koje ima, kako kaže, nije pozitivno:

– Imala sam zakazano na hirurgiji u 10 časova, došla sam pola sata pre, a na red stigla poslednja. Sestra mi je rekla da nije bitno kad mi je pregled zakazan već kada sam knjižicu predala. Pitam se, čemu onda zakazivanje?

Negativno iskustvo imao je i Dejan M.

Zbog bolova u kičmi lekar je zatražio skener. Kada sam otišao da zakažem, rečeno mi je da to nije hitno i zakazali mi tek za mesec i po dana. Sestra je još prokomentarisala da je lekarima najlakše da nas pošalju na skener umesto da se malo posvete našem slučaju. Šta to tačno znači ne znam, ali mi je zvučalo ružno da medicinska sestra komentariše odluku lekara – navodi on.

Dragana M. kaže da bi lekari trebalo sa malo više pažnje pacijentima da saopštavaju loše prognoze bolesti:

Nemam lično iskustvo, ali mi je komšinica pričala da joj je lekar rekao da slučaj kao što je njen suprug vrlo brzo završe „dole“. Još strašnije je bilo što je njen suprug bio prisutan i čuo šta je lekar rekao. Ne kažem da pacijent ne treba da zna svoju dijagnozu, ali to nije način da mu se saopšti, niti da mu se „presuđuje“ na takav način.

Dragani generalno smeta loš odnos prema pacijentima.

Svaka čast izuzecima, ali većina je neljubazna. Obraćaju se pacijentima sa ti, baba, deda, ženice i slično, kad dođete nešto da pitate neće ni da vas saslušaju, kao da smo mi tu došli zato što nemamo šta drugo da radimo. Posebno mi smeta što se ti isti lekari, kad odete kod njih privatno, ponašaju drugačije, ljubazniji su.

Kao ozbiljan problem u zdravstvu, sugrađanka B.R. navela je nepisano pravilo da se časti lekar koji vas je operisao ili uradio bilo kakvu drugu intervenciju:

– Tačno se zna tarifa kad vas lekar operiše, nekima se daje nakon intervencije, a neki neće ni da operišu pacijenta dok ne donese novac. Svi to znaju i svi ćute. I svi daju pa makar morali da pozajme novac. Opravdanje je da zdravlje nema cenu. Slažem se da nema, ali ti ljudi primaju platu za to što rade. Ima lekara u našoj bolnici koji niti traže niti uzimaju novac niti bilo kakav poklon, ali su u manjini.

Da lično ima pozitivno iskustvo sa lekarima, kaže D.P.

– Zbog određenih zdravstvenih problema nekoliko puta sam bila u Hitnoj i zaista ne mogu da kažem ništa loše. Naprotiv. Isto tako imam dobro iskustvo sa drugim lekarima. Možda sam u manjini, ali moja iskustva su pozitivna – objašnjava ona.

N.S. takođe ima reči hvale za lekare u našoj bolnici:

– Trenutno sam na hemioterapiji i moram da kažem da su u toj dnevnoj bolnici svi veoma ljubazni prema pacijentima, od lekara, preko sestara, do pomoćnih radnika. Onima koji tamo dođu, takva vrsta podrške puno znači.  

U razgovoru sa građanima, bilo je više onih koji su pohvalili farmaceute, uz objašnjenje da često od njih dobiju više informacija o propisanoj terapiji nego od lekara.

Među anketiranim građanima bilo je i onih koji su izneli zapažanje da ni u privatnoj praksi često više nema one ljubaznosti koja je nekada postojala, te da su neretko nezadovoljni i ponašanjem i stručnim odnosom lekara prema pacijentu.

D.P.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *