Počeo upis u registar „Ne zovi“: Spas od nasrtljivih trgovaca?

Potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms/mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga, mogu da se upišu u registar „Ne zovi“, a svi operatori mobilne i fiksne telefonije obavezni su da to omoguće svojim korisnicima- saopšteno je na sajtu Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

Upis ili ispis pojedinog broja u registar “Ne zovi”, kako je predviđeno, može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, dok će sam zahtev moći da se podnese  preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.

Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar, ne dostavlja prvi put svoje lične podatke, jer oni već postoje u bazi operatora i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.

Formiranje registra “Ne zovi” obavezuje  trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on  nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge. Propisane su i novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar– navodi se na sajtu ministarstva.

Registar „ne zovi“ pokrenut je uskladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, a u cilju što efikasnije zaštite osetljivih grupa potrošača. Vodiće se pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici tog tela.

Obrazac zahteva za upis ili ispis iz registra „Ne zovi“ može se preuzeti na sajtu ministarstva.

D.P.

Foto: Pixabay

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *