Mladi sugrađani, pre svega studenti, ali i ljudi koji rade van Kruševca, neretko se žale i pitaju zašto Kruševac ima loše veze sa okolnim mestima i sa većim gradovima u Srbiji. U “Jugoprevozu” tvrde da, s obzirom na broj putnika, polazaka ima sasvim dovoljno.
– Često koristim međugradski javni prevoz zato što je najpraktičniji za moje potrebe, odlaske na seminare, obuke, kurseve, projekte, ali i druga društvena dešavanja – kazala nam je Katarina Dragonjić i dodala da su linije do Beograda redovne i česte.
Njene primedbe se uglavnom odnose na broj polazaka za druge gradove, poput Niša, Novog Sada i Kragujevca.
– Petosatna vožnja do Novog Sada, iako je takva iz očitih razloga, nije dovoljno dobro regulisana. Bilo bi lepo kada bi postojalo više polazaka i iz jednog i iz drugog grada, mada jasno mi je da ne postoji dovoljno putnika koji bi koristili tu relaciju, te da zbog toga ne postoji više linija. Bilo bi lepo kada bi postojalo više linija koje idu direktno do Novog Sada, autoputem, umesto preko Inđije, jer kao što rekoh, potrebno je pet sati. Za Kragujevac takođe mislim da nedostaju linije u oba smera, imam prijatelje koji nikako ne mogu doći u Kruševac, osim ako ne prespavaju, baš zbog nezgodnih linija. Isti je slučaj i kada su u pitanju Kraljevo, Čačak, Užice. Nedostaju nam i vozne linije – naglašava ona.
Tokom srednje škole često je išla u Petnicu, do koje je takođe teško stići javnim prevozom:
–To je bilo autobuskim linijama: Kruševac – Beograd, Beograd – Valjevo, Valjevo – Petnica, Petnica – Beograd, Beograd – Kruševac. Od izuzetnog značaja bi mi bilo da, umesto da presedam, a nekad čekam i po više od sat vremena za drugi autobus, imam direktnu liniju Kruševac – Valjevo.
Njeno mišljenje deli još jedna studentkinja, kojoj je svaki povratak kući i odlazak u Kragujevac veliki problem.
– Što se tiče polazaka za Kragujevac, pošto tamo studiram, smatram da ih za tu relaciju ima baš malo, svega dva dnevno. Autobus ne ide autoputem, već seoskim, pa putovanje predugo traje. Mnogi studenti imaju isti problem, jer dolaze kući za vikend, a treba uklopiti i povratak, jer ponedeljkom imamo predavanja – ispričala nam je studentkinja J.Ž.
U Kruševačkom “Jugoprevozu” smatraju da, s obzirom na broj putnika, polazaka ima sasvim dovoljno ka većini mesta kako u gradskom tako i međugradskom saobraćaju.
– Za Kragujevac imamo dva polaska, jedan ujutru i drugi u podne, smatramo da je dobra veza za studente i one koji rade, do sada se niko nije javio da ima potrebe za više polazaka ka ovom gradu – kazao nam je Dejan Anđelković, šef logistike kruševačkog “Jugoprevoza”.
O tome da bi trebalo uvesti više polazaka za Prokuplje nema ni govora kaže on, ističući da i postojeća linija ide poluprazna:
– Uvek, ako se ukaže potreba možemo da otvorimo nove polaske, ali to zahteva posebnu proceduru i dobijanje dozvola za otvaranje novih trasa. Postoji dosta drugih prevoznika koji mogu da ospore uvođenje novog polaska za Kragujevac, Niš, Prokuplje, jer je Srbija podeljenja na teritorije koje određeni prevoznici drže, pa nije ni lako ući na terotoriju kojoj ne pripadamo.
Navodi da teritorija ka Nišu pripada “Niš ekspresu”, a da na našoj teritoriji posluju oni i “Eurokompas”, pa polasci ka Nišu, Raznju i Aleksincu zavise on “Niš ekspresa”.
– Pokušavamo i da ne gasimo trase ka udaljenim selima, držimo ih i sa manjim brojem putnika, tako reći na ivici ekonomičnosti, isljučivo zvog stanovnika udaljenih sela, kako im ne bismo prekinuli vezu sa gradom.
Pitali smo i za gradski prevoz za naselje Bare, jer su se za tu liniju stanovnici naselja žalili da retko saobraća. Anđelković ističe da tu ništa nije menjano godinama i da svakodnevno imaju dovoljan broj polazaka, opet u skadu sa potrebama putnika.
U celoj priči sa nedostatkom polazaka situaciju, kako je objasnio, dodatno otežava problem sa velikim odlivom vozača, koji odlaze u inostranstvo na rad.
M.M.D.