Mnogi učenici i roditelji čija deca koriste gradski prevoz za odlazak do škole, imaju primedbe na broj polazaka i red vožnje. Navode da deca često moraju da čekaju na prevoz više od dva sata, nakon završetka nastave. Nadležni tvrde da je pokrivenost polascima ka glavnim putnim pravcima solidna, ali potvrđuju da uvek može bolje.
Biljana Svrzić, čija deca svakodnevno putuju iz Lipovca u Kruševac, više puta se obraćala nadležnima za regulaciju gradskog, međugradskog i prigradskog saobraćaja u Kruševcu. Ona navodi da Kruševac ima rastuća prigradska naselja te da skoro sva imaju autobuske linije do grada, gde deca idu u školu. Naselja Lipovac i Gornji i Donji Stepoš, međutim, nemaju, a od grada su udaljeni svega desetak kilometara. Takođe, navodi da stanice na tom putu postoje, ali da je prelazak preko puta nebezbedan za decu jer, na primer, u Lipovcu nema pešačkog prelaza.
– Samohrana sam majka troje dece koja idu u školu u različite smene, u različite škole, dok ja takođe radim po smenama. Ne mogu da se oslonim na prevoz prigradskim autobusima, što zbog satnice kada prolaze, ali i zbog česte nemogućnosti da se uopšte u autobuse uđe jer ne staju na stanice. U Lipovcu nema nijednog jedinog pešačkog prelaza, ima više autobuskih stanica, put je krivudav, a vožnja prebrza. Mi meštani smo u više navrata tražili i pisali zahtev preko MZ Lipovac da se uvede redovan gradski saobraćaj, ali ti zahtevi završavaju negde upo arhivama, nikada nismo dobili zvanični odgovor – precizira ona.
Svrzićka apeluje na sve odgovorne u državnim insititucijama da se pozabave ovim problemom.
– Obezbedite nam siguran prevoz i prelaženje ulica – poručuje ona.
Sofija Milenković, srednjoškolka koja svakodnevno putuje iz Šavrana, takođe je veoma nezadovoljna prevozom:
– Prevoz stalno kasni, nema dovoljno polazaka, odnosno imamo često pauzu od oko 2 sata bez polazaka. U autobusima je velika gužva, a stanje u kojem se prevozna sredstva nalaze je takođe za diskusiju.
Šef službe logistike i bezbednosti saobraćaja u kruševačkom „Jugoprevozu“, Dejan Anđelković, navodi da se red vožnje za prigradski i međugradski saobraćaj usklađuje jednom godišnje, na osnovu zahteva koje dobijaju od lokalne samouprave te na osnovu peticija građana.
– U skladu sa kapacitetima svakako da deca imaju prioritet. Sada je pravo vreme da se ti zahtevi pošalju, kako bi se na njih odgovorilo, a najbolje je preko mesne zajednice. Imamo dosta polazaka, ali teška situacija zavladala je naročito posle korone, kada se smanjio broj putnika, a veoma je važno da polazak bude ekonomski isplativ – ističe Anđelkovic.
Dodaje da je trenutna pokrivenost solidna.
–Polasci su u gradu na 30 minuta, ka selima na 30 do 60 minuta, sporedni putevi na 90 do 120 minuta. Ne mogu svi krajevi biti isto pokriveni polascima, bolje su pokriveni glavni putni pravce i sva mesta na tim pravcima: Ribarska Banja, Šiljegovac, Brus, Aleksandrovac, Trstenik, Ćićevac, Jastrebac. Mesta koja nisu na glavnom putu su slabije pokrivena polascima – zaključuje on.
M.M.D.
Foto: Fejsbuk stranica “Jugoprevoza” Kruševac
Sve ovo što je navedeno je istina,ista je situcija i sa naseljem Šumice koje je udaljeno od Lipovca par kilometra i koristimo iste autobuske linije kao i Lipovac i Stepoš.Autobuske linije su neredovne i prepune putnika,dece,zaposlenih,deca ne mogu ni da stanu u autobuse ,zbog guzvi jer kada autobus dodje do Šumica on je prepun i jedva u njega udje bilo koji pitnik .