Tragom vašeg pitanja: Zašto je Balšićeva ulica pretvorena u jednosmernu?

Sugrađani, tačnije stanari Balšićeve ulice, obratili su se našoj redakciji zbog uvođenja jednosmernog režima u toj ulici. Kažu da ih niko nije pitao za mišljenje kada se donosila ova odluka i da sada moraju dosta da kruže kako bi došli do kuće. Navode i da isti problem imaju oni koja dolaze na lečenje u zdravstvenu ambulantu u toj ulici. Objašnjenje smo potražili od nadležnih.

Svedoci smo da je u poslednjih nekoliko meseci u više ulica u Kruševcu izmenjen režim saobraćaja. Pretvaranje dvosmernih u jednosmerne ulice većina građana vidi kao nešto loše jer su, kako navode, gužve na gradskim ulicama i bez toga velike.

Stanari Balšićeve, bar oni koji su se obratili našoj redakciji, kažu da im odluka da njihova ulica bude jednosmerna remeti normalno funkcionisanje, sada moraju da kruže kolima kako bi ušli u svoju ulicu, te da isto moraju da rade i oni koji dolaze da se leče u ambulatu „Balšićeva“.

Nadležni kažu da je jednosmerni režim saobraćaja u Balšićevoj, od Strahinjićeve do ulice Vronskog, sa podužnim parkiranjem na kolovozu, određen rešenjem o tehničkom regulisanju saobraćaja Odeljenja za stambeno-komunalne i imovinsko-pravne poslove na osnovu kojeg je Javno preduzeće za urbanizam i projektovanje izradilo saobraćajni projekat.

Ovakav režim saobraćaja, kako navode, određen je „imajući u vidu stanje na terenu, odnosno, velike zahteve i potrebu za parkiranjem (na kolovozu i trotoaru), širinu kolovoza i trotoara, blizinu zdravstvene stanice i blizinu semaforisane raskrsnice ulice Strahinjićeve i Cara Lazara u odnosu na raskrsnicu ulica Strahinjićeve i Balšićeve. Shodno tome, u Balšićevoj je određeno parkiranje na kolovozu, kako bi se zadovoljile potrebe za parkiranjem, a kako ostala širina kolovoza uz određeno parkiranje nije dovoljna za odvijanje dvosmernog saobraćaja, to je određen i jednosmeran režim saobraćaja.

Da bi ostao dvosmeran režim, moralo bi da se zabraniti parkiranje sa obe strane ulice. Dosadašnje navike građana da nepropisno parkiraju svoja vozila, često stvaraju zabludu da određivanje jednosmernog režima otežava odvijanje saobraćaja, ne osvrćući se na zakonske obaveze u smislu potrebnog saobraćajnog profila za određivanje takvog režima saobraćaja.  Pri svemu tome treba sagledati i potrebe pešaka svih starosnih grupa, naročito osoba sa otežanim kretanjem koje su u slučaju nepropisnog parkiranja otežano koriste saobraćajne površine, te im je nekim slučajevima ugrožena i bezbednost u saobraćaju– kaže Jelena Brkić, diplomirana inženjerka saobraćaja.

D.P.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *