Nakon što je na poslednjem zasedanju Skupštine grada Kruševca usvojeno više predloga izmena i dopuna urbanističkih planskih dokumenata, našoj redakciji je stiglo pitanje čitaoca da li će se graditi garaža na mestu sportskih terena u dvorištu OŠ „Jovan Popović“, odnosno hoće li škola ostati bez tih terena.
Odgovor nadležnih je da tereni ostaju, ali i da će se garaža graditi.
Reč je, kako nam je objasnio glavni gradski urbanista, Vojkan Tutulić, o delu dvorišta OŠ „Jovan Popović“, odnosno o tri terena koja se nalaze u delu ka Čupićevoj ulici:
– Ideja je da se iz te ulice uđe u planirano podzemno parkiralište koje će biti u jednom nivou. Iznad parkirališta bi se, u sklopu celog tog aranžmana, uradila tri terena, koja bi bila na ploči tog parkirališta koje bi bilo delimično ukopano, sa jedne strane bi se ulazilo, sa druge izlazilo. Moglo bi da se dobije između 80 i 100 parking mesta.
Ovu investiciju bi, kako je dodao Tutulić, finansirao Grad Kruševac. Dinamika će zavisiti od dinamike priliva sredstava. Plan je da se to završi u naredne tri, četiri godine, a koliko će koštati još se ne zna, jer se, kako je kazao, cene stalno menjaju.
– Treba nam šest do devet meseci za Izmenu plana, znači sledeće godine ne može da ide u realizaciju, ali može da se radi projektna dokumentacija. To znači da bi već 2026. godine moglo da se krene sa realizacijom – precizirao je on.
Podsetio je da se na ovu ideju došlo nakon što je rukovodstvo OŠ „Jovan Popović“ zatražilo da se srede pomenuti tereni, koji su u lošem stanju.
Ne slažu se, međutim, svi sa ovom idejom.
Odbornik opozicione Stranke slobode i pravde, Boban Jovanović, navodi za naš portal da je „nedopustivo da se na delu gde su dve škole sa preko hiljadu đaka, a okolne ulice jednosmerne, da se gradi javna garaža i na vrhu javne garaže da se grade sportski tereni“.
– Postavlja se pitanje bezbednosti učenika, korisnika sportskih terena, kao i očuvanje i zaštita životne okoline usled negativnog uticaja izduvnih gasova parkiranih automobila u javnoj garaži – ističe Jovanović.
J.B.
Prema gradskim propisima za svaki stan se mora obezbediti po 1,5 parking-mesta, s time da najudaljenije mesto opredeljeno za stambenu jedinicu zgrade ne može biti udaljenije od 70 metara od ulaza u zgradu. Pre nekih 15 godina je krenula praksa dopuštanja da se parking-mesto izostavi uz plaćanje naknade gradu od oko 2500 evra (u dinarskoj protivvrednosti) po izostavljenom parking-mestu, a iz kog fonda će grad rešavati problem parkiranja (što je gotovo nemoguće, i u praksi se pokazalo da nije ušlo u primenu). Zašto ovo pišem? Proverite ko je tada bio direktor Direkcije za urbanizam i izgradnju. A onda pogledajte i širu sliku – nepoštovanje uslova koje je svojevremeno donela i decenijama poštovala Direkcija nas je dovela do nedostataka zelenila, igrališta, parkinga, kvalitetne novogradnje… rečju, objektivnog uništavanja funkcionalnosti i vrednosti Kruševca.