Kruševac dobio urbani vrt

U okviru projekta „Niklo kao ja“, koji kompanija A1 Srbija sprovodi u saradnji sa Udruženjem građana „Ekonaut“ i lokalnim samoupravama, u Kruševcu je na Trgu Kosturnice zasađen urbani vrt- stepski vrt,  sa ukrasnim travama i biljkama naglašene strukture.

Kruševca je jedan od deset gradova koji su ove godine dobili urbani vrt u okviru projekta „Niklo kao ja“, a sa ciljem da urbane sredine postanu zelenije i otpornije na klimatske promene.

Stepski vrt u Kruševcu predstavlja spoj prirodnih elemenata i urbanog dizajna, donoseći svežinu i pokret u srce grada. Ovaj vrt nudi prostor za uživanje u prirodi i podstiče povezanost zajednice sa njenim prirodnim okruženjem– kazao je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.

Kako se navodi u saopštenju kompanije A1 Srbija, stepski vrt koristi tonove žute, plave i svetlozelene boje koji u kombinaciji sa zimzelenim grmovima i drvećem stvaraju stabilnost i svež, savremen izgled. Visine i teksture biljaka doprinose vizuelnoj raznolikosti, dok dizajn koristi vetar kao prirodni element koji oživljava prostor elegantnom igrom boja i oblika. Ovaj vrt ne samo da doprinosi estetici grada, već i promoviše očuvanje biodiverziteta u urbanim sredinama.

Prošle godine u okviru projekta „Niklo kao ja“ zasađeno je deset urbanih vrtova u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Čačku, Bečeju, Kragujevcu, Novom Pazaru, Subotici, Somboru i Smederevu. Ove godine planirana je sadnja novih deset, uključujući i vrt u Kruševcu.

A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvata samo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je Niklo kao ja, već uključuje i dugoročne planove dekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstvene proizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije. Kao vodeći prozjumer u sektoru telekomunikacija, A1 je do sada postavio blizu 6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjoj potrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenog na nivou cele A1 Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatske neutralnosti do kraja 2030– navodi se u saopštenju te kompanije.

Foto: A 1 Srbija

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *