Obaveštenje koje je ovih dana istaknuto na ulazu u kafić „Crash“ u Kruševcu, privlači veliku pažnju gostiju. Pročulo se, pa neki dolaze samo da bi se uverili šta to tačno piše na papiru zalepljenom na ulazu. Čitateljka koja je portalu Odjek poslala fotografiju, u opisu je napisala „Hoćemo i mi ovakvog poslodavca!“.
„Poštovani gosti molimo Vas da se prema osoblju ophodite s poštovanjem. Šankeri i konobari nisu robovi. Ako ne možete, promenite lokal“, piše na ulazu u ovaj ugostiteljski objekat.
Menadžerka kafića kaže da poruka ima i bukvalno značenje, odnosno, da oni koji se prema zaposlenima ne ponašaju s poštovanjem, i ne treba da dolaze u ovaj ugostiteljski objekat.
–Ovde rade mladi vredni ljudi, ljubazni su i profesionalni, i niko nema prava da se prema njima ponaša sa nepoštovanjem. Poštujemo goste, ali isto tako poštujemo i naše radnike– ističe menadžerka.
Objašnjava da je i sama bila svedok nekih neprijatnih situacija, gde su se pojedini gosti, kad konobar priđe da ih usluži, ponašali kao da on ne postoji.
–Konobar priđe, oni ga ignorišu, neće da ga udostoje pogledom, ponašaju se kao da ne postoji. To ne može tako. Koliko zahtevamo od svojih radnika da budu ljubazni, toliko isto očekujemo i od gostiju. Zaista nije teško biti fin, a ko neće, ne treba ni da dolazi ovde. Moj posao je, između ostalog, i da zaštitim svoje radnika i to rado činim. Ja nemam zamerke na njihov rad i ne želim da oni imaju zamerke na moj rad.
Na pitanje da li je ovakvo izričito obaveštenje na vratima uticalo da se smanji broj gostiju, menadžerka kaže:
-Nije, ako izuzmemo one koji su se prepoznali. Dobrodošli su i oni, ali samo ako promene svoje ponašanje.
Radnici kažu da im mnogo znači što imaju ovakvu podršku poslodavca, a ostali da bi bilo lepo kada bi i drugi poslodavci štitili svoje radnike.
–Radim u trgovini gde je mušterija uvek u pravu, pa čak i onda kada je bahata, tako to vidi moj gazda. Trebalo bi svi poslodavci da dođu u ovaj kafić i da vide da time što štitite radnika ne gube ništa. Naprotiv.
D.P.
Baš lep primer odnosa gazde prema radnicima!
Mora se stati na kraj bahatim, nekulturnim gostima!
Toliko nas je preplavila nekultura da mora da se povede borba! Ovo je odličan početak!
Poslodavca prema zaposlenima…. nema gazda nema rob? Piše.
Bravo.
A sad da se to prenese I na ustanove. Salterski radnici su bukvalno mucenici svake firme. Klijent nije uvek u pravu.
Nisam znala da se gosti nepristojno ponasaju i ne postuju konobare. Kako to moze osim ako nisu pijani.
Može, može
Bravo svaka cast!Godinama sam radila kao sankerica/konobarica i imala sam dosta neprijatnih situacija gde sam mogla da dobijem i otkaz zbog bezobrazluka gostiju.Bilo je x situacija a jedna koja je na mene ostavila veliki uticaj bila je otvaranje jednog kafica u kojem sam pocela da radim.Prvog dana otvaranja haos guzva ali smo bili kao tim dobro organizovani i sve goste smo ispostovali.Dosla je “gospodja”sa decom narucila neskvike za decu naravno deca su popila neskvik i ona je imala primedbu da nisam napravila neskvik nego nes.Stojali su menadzer i poslodavac pored mene videli da sam napravila neskvik opet ista prica treci put naprave njih dvojica opet ista prica i kada su hteli da popricaju sa gospodjom gospodja je nestala.A svaku turu pica na koje je imala primedbu da nije neskvik nego nes rekli smo da je na racun kuce..Nasli smo kesice nesa ispod stola i bili smo uzasnutim onim sto smo videli.Gospodja je narucivala za decu neskvik a sama sipala nes kafu u isti.🙄To je jedna od x situacija koje smo imali…Ja postujem konobare i sankere i uvek ostavim baksis jer je to mali znak paznje i zahvalnost za njihov trud,rad i ljubaznost a nase malo nekom znaci mnogo.Tako pokazujemo da oni nisu nevidljivi i da znamo da ih postujemo…❤